Campania națională de prevenire a traficului de persoane în scopul exploatării prin cerşetorie „Dă-i libertate! Nu-i plăti exploatarea!”

0
31

Este implementată în cadrul proiectului ROFSIP2016OS5A10P02 Reducerea amplitudinii traficului de persoane printr-o mai bună informare a cetăţenilor, fiind axată pe componenta prevenirii traficului de persoane în scopul exploatării prin cerșetorie.

Proiectul se derulează la nivel naţional, pe o perioadă de 36 de luni, fiind finanţat prin Fondul pentru Securitate Internă, componenta Cooperare Poliţienească şi îşi propune implementarea a trei campanii de prevenire a traficului de persoane vizând principalele tipuri de exploatare: exploatarea prin muncă, exploatarea sexuală şi exploatarea prin cerşetorie.

Campania Dă-i libertate! Nu-i plăti exploatarea! se derulează în perioada octombrie 2019 – mai 2020, A.N.I.T.P. având ca parteneri: Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Educaţiei Naţionale, Ministerul pentru Românii de Pretutindeni, Asociaţia Ecumenică a Bisericilor din România – AIDRom, Asociaţia eLiberare şi Fundaţia World Vision România.

Implicarea presei şi a altor multiplicatori de opinie în activitatea de informare şi prevenire asigură o creştere a gradului de conştientizare şi o reacţie a publicului faţă de problema traficului de persoane.

Atât filmul documentar, cât şi spotul campaniei sunt moderate de cântăreţul Alex Velea.

Obiectivele urmărite în cadrul campaniei vizează:

  • creşterea gradului de conştientizare în rândul persoanelor vulnerabile cu privire la traficul de fiinţe umane
  • informarea şi sensibilizarea populaţiei privind implicaţiile traficului de persoane, în vederea reducerii cererii din perspectiva exploatării prin cerșetorie
  • creşterea gradului de implicare a misiunilor diplomatice ale României în informarea cetăţenilor români cu privire la riscurile asociate traficului de persoane
  • informarea instituţiilor şi organizaţiilor implicate în prevenirea şi combaterea traficului de persoane privind dimensiunea şi formele de manifestare ale acestui fenomen
  • creşterea implicării în activităţile de prevenire a multiplicatorilor de opinie, în vederea reducerii numărului de informaţii inexacte şi ambigue referitoare la unele aspecte ale traficului de persoane transmise publicului

Publicul ţintă este format din:

  • minori cu vârste cuprinse între 8 şi 18 ani, aflaţi în situaţie de risc
  • persoane dispuse să ofere bani cerşetorilor
  • reprezentanţi ai instituţiilor şi organizaţiilor implicate în prevenirea şi combaterea traficului de persoane
  • multiplicatori de opinie (ex. mass-media)
  • publicul larg

Principalele activităţi din cadrul campaniei:

  • întâlniri directe cu reprezentanţii grupului ţintă în 5 locaţii distincte din România. La aceste activităţi va participa o echipa mixtă, formată din specialişti ai instituţiilor şi organizaţiilor partenere în cadrul campaniei
  • realizarea materialelor promoţionale de susţinere a mesajului antitrafic al campaniei (afiş, pliant, pix, set pix şi stilou, creion lemn, tricou, sistem roll-up, rucsac, minge de fotbal, minge de baschet, minge de plajă, caiet personalizat, planner, balon, cană termoizolantă, plachetă, diplomă)
  • realizarea şi difuzarea fimului documentar privind problematica traficului de persoane în scopul exploatării prin cerşetorie
  • organizarea unui număr de 42 de mese rotunde, la care vor participa instituţii guvernamentale, ONG-uri, autorităţi locale, presă
  • promovarea mesajului antitrafic al campaniei prin intermediul a 34 de panouri publicitare stradale
  • diseminarea materialelor de campanie în cadrul activităţilor de prevenire desfăşurate de specialiştii Centrelor Regionale ale A.N.I.T.P. în vederea susţinerii şi completării întâlnirilor directe cu reprezentanţii grupului ţintă.

Film documentar Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=kPVD8BXzVhw&t=65s
Link descărcare materialehttps://wsi.li/oVI3emdY0cR2tc

LĂSAȚI UN MESAJ

fifteen − two =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.