Este implementată în cadrul proiectului ROFSIP2016OS5A10P02 Reducerea amplitudinii traficului de persoane printr-o mai bună informare a cetăţenilor, fiind axată pe componenta prevenirii traficului de persoane în scopul exploatării prin cerșetorie.
Proiectul se derulează la nivel naţional, pe o perioadă de 36 de luni, fiind finanţat prin Fondul pentru Securitate Internă, componenta Cooperare Poliţienească şi îşi propune implementarea a trei campanii de prevenire a traficului de persoane vizând principalele tipuri de exploatare: exploatarea prin muncă, exploatarea sexuală şi exploatarea prin cerşetorie.
Campania Dă-i libertate! Nu-i plăti exploatarea! se derulează în perioada octombrie 2019 – mai 2020, A.N.I.T.P. având ca parteneri: Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Educaţiei Naţionale, Ministerul pentru Românii de Pretutindeni, Asociaţia Ecumenică a Bisericilor din România – AIDRom, Asociaţia eLiberare şi Fundaţia World Vision România.
Implicarea presei şi a altor multiplicatori de opinie în activitatea de informare şi prevenire asigură o creştere a gradului de conştientizare şi o reacţie a publicului faţă de problema traficului de persoane.
Atât filmul documentar, cât şi spotul campaniei sunt moderate de cântăreţul Alex Velea.
Obiectivele urmărite în cadrul campaniei vizează:
- creşterea gradului de conştientizare în rândul persoanelor vulnerabile cu privire la traficul de fiinţe umane
- informarea şi sensibilizarea populaţiei privind implicaţiile traficului de persoane, în vederea reducerii cererii din perspectiva exploatării prin cerșetorie
- creşterea gradului de implicare a misiunilor diplomatice ale României în informarea cetăţenilor români cu privire la riscurile asociate traficului de persoane
- informarea instituţiilor şi organizaţiilor implicate în prevenirea şi combaterea traficului de persoane privind dimensiunea şi formele de manifestare ale acestui fenomen
- creşterea implicării în activităţile de prevenire a multiplicatorilor de opinie, în vederea reducerii numărului de informaţii inexacte şi ambigue referitoare la unele aspecte ale traficului de persoane transmise publicului
Publicul ţintă este format din:
- minori cu vârste cuprinse între 8 şi 18 ani, aflaţi în situaţie de risc
- persoane dispuse să ofere bani cerşetorilor
- reprezentanţi ai instituţiilor şi organizaţiilor implicate în prevenirea şi combaterea traficului de persoane
- multiplicatori de opinie (ex. mass-media)
- publicul larg
Principalele activităţi din cadrul campaniei:
- întâlniri directe cu reprezentanţii grupului ţintă în 5 locaţii distincte din România. La aceste activităţi va participa o echipa mixtă, formată din specialişti ai instituţiilor şi organizaţiilor partenere în cadrul campaniei
- realizarea materialelor promoţionale de susţinere a mesajului antitrafic al campaniei (afiş, pliant, pix, set pix şi stilou, creion lemn, tricou, sistem roll-up, rucsac, minge de fotbal, minge de baschet, minge de plajă, caiet personalizat, planner, balon, cană termoizolantă, plachetă, diplomă)
- realizarea şi difuzarea fimului documentar privind problematica traficului de persoane în scopul exploatării prin cerşetorie
- organizarea unui număr de 42 de mese rotunde, la care vor participa instituţii guvernamentale, ONG-uri, autorităţi locale, presă
- promovarea mesajului antitrafic al campaniei prin intermediul a 34 de panouri publicitare stradale
- diseminarea materialelor de campanie în cadrul activităţilor de prevenire desfăşurate de specialiştii Centrelor Regionale ale A.N.I.T.P. în vederea susţinerii şi completării întâlnirilor directe cu reprezentanţii grupului ţintă.
Film documentar Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=kPVD8BXzVhw&t=65s
Link descărcare materiale: https://wsi.li/oVI3emdY0cR2tc