Grădinița ”STEP BY STEP” – „Activități educative de modelare comportamentală” – proiect educațional

0
575

Grădinița cu program prelungit ”STEP BY STEP” Călărași, în calitate de aplicant, reprezentată de profesor Mariana Ionescu, directorul unității, împreună cu Filiala Călărași a Colegiului Psihologilor din România, reprezentată de psiholog Clara Constantin, președinte filială, Inspectoratul Școlar al Județului Călărași, reprezentat de Magdalena Tuță inspector pentru programe și proiecte educative, Centrul de zi „S.E.R.A.”, reprezentat de psiholog Sanda Nițulescu, şef centru, în calitate de parteneri, implementează începând cu luna noiembrie 2016, proiectul „Activități educative de modelare comportamentală”.

Proiectul se desfășoară în anul școlar 2016-2017 și are ca beneficiari  preșcolari și cadre didactice din instituțiile partenere. Coordonator al proiectului este psihopedagog  Simona Stroescu. Echipa de lucru este formată  din psihopedagog Simona Stroescu, psihoterapeut Dorina Petcu, psihoterapeut  Elena Anton, psihoterapeut Anișoara Geamănu, psihoterapeut Emilia Lolot, psiholog clinician Daniela Arbagic, profesor Mariana Ionescu, profesor Elena Simion, profesor Augustina Anton, educator specializat Marilena Mihai, educator specializat Tania Alradi, precum și toate cadrele didactice ale Grădiniței  „Step by Step”  Călărași. De asemenea, la acțiune a fost prezent și prof. Dr. Constantin Tudor, şeful Inspectoratului Școlar Județean Călăraşi.

Obiectivul general al proiectului este dezvoltarea abilităților de gestionare a emoțiilor negative și a situațiilor  conflictuale prin creșterea stimei de sine.

Astfel, în perioada septembrie 2016-noiembrie 2016, au avut loc acțiuni de organizare, informare și elaborare, urmând ca în perioada decembrie 2016 – iunie 2017 să se desfășoare activitati cuprinse în calendarul de activități:

Jocuri pentru dezvoltarea inteligenței emoționale a copiilor;

Convorbiri cu suport ilustrativ (imagini/ materiale informative);

Rolul cadrelor didactice de prevenire a violenței în mediul școlar;

Art-Terapia ca formă de dezvoltare personală pentru copii;

Petrecerea unui timp de calitate pentru copii;

Expuneri privind tema proiectului;

Organizarea în sala de grupă a unor spații chiar de către copii;

Povestea terapeutică – metodă eficientă de lucru;

Concurs de desene pe tema: „Cum ar trebui să…….?”

Vizionare de filme.

În cadrul evenimentului prilejuit de lansarea proiectului educațional  „Activități educative de modelare comportamentală”, ce a avut loc vineri, 18 noiembrie 2016, au fost prezentate lucrări susținute de specialiști și profesori implicați în acest proiect, cum ar fi: “Un timp de calitate pentru copil” – prof. Mariana Ionescu; “Activități educative de modelare comportamentală” – psiholog Simona Stroescu; ”Demersurile Filialei Calarasi a  Colegiului Psihologilor pentru umanitate” – psiholog Clara Constantin; “Rolul cadrelor didactice in prevenirea violenței in   mediul școlar” – psiholog clinician Daniela Arbagic;  “Poveștile terapeutice” – psihoterapeut Dorina Petcu; “Art- Terapia ca formă de dezvoltare personală pentru copii” – psihoterapeut  Elena Anton; “Activități educative in grădiniță” – prof. Elena Simion.

2 3 4 5 6

 

Comentarii

comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

15 + eleven =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.