15 Martie – Ziua Mondiala a Drepturilor Consumatorilor

0
51

Elevii au confectionat  colaje,planse si sustinut referate atragand,atentia  asupra rolului deosebit de important pe care il au toti consumatorii in societate   dar si a problemelor  pe  care acestia  le intampina. La finalizarea activitatilor elevii au primit diploma de participare. Coordonatori ai acestor activitati au fost: prof. Maricica Păsculescu şi prof. Cristina Botea. 

15 martie, este Ziua Mondiala a Drepturilor Consumatorilor, zi care marcheaza aducerea la cunostiinta publica a importantei cunoasterii si protejarii drepturilor oamenilor in calitatea lor de consumatori. Data a fost aleasa ca urmare a discursului tinut la 15 martie 1962 de presedintele american John F. Kennedy in care definea pentru prima data drepturile consumatorului. "Calitatea de consumator prin definitie ne include pe toti. Ei sunt cel mai mare grup din punct de vedere economic, ce influenteaza si este afectat de marea majoritate a deciziilor economice publice sau private. Cu toate acestea, sunt singurul grup important a carui opinii nu sunt auzite foarte des", a spus Kennedy in discursul sau. În acelasi context, seful de stat american a prezentat cele opt principii de baza cu privire la drepturile consumatorului: dreptul la satisfacerea nevoilor de baza, dreptul la protectie, dreptul de a fi informat, dreptul de a alege, dreptul de a fi auzit, dreptul de a fi despagubit, dreptul de a fi educat in calitate de consumator si dreptul la un mediu inconjurator nepoluat.

 Ziua Mondiala a Drepturilor Consumatorilor a fost celebrata pentru prima data pe 15 martie 1983 si de atunci a devenit o importanta ocazie pentru mobilizarea cetatenilor in privinta cunoasterii si protejarii drepturilor ce le revin in calitate de consumator. In fiecare an, cu aceasta ocazie este aleasa o tema particulara de discutie in jurul careia se organizeaza activitatile caracteristice.

 În 15 martie 1962, John Fitzgerald Kennedy, presedintele Statelor Unite ale Americii, a trimis o adresa catre Congresul S.U.A., in care s-a adresat in mod oficial acestuia pe problema drepturilor consumatorilor, sustinand existenta a patru drepturi fundamentale:

dreptul la securitate;
dreptul la informare;
dreptul de a fi ascultat;
dreptul de a alege liber produse şi servicii.

 

 

Comentarii

comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

twelve − three =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.