Călărași/ Proiect – ”Anotimpurile poeziei” la Liceul Teoretic ”Mihai Eminescu

0
56

La începutul acestei săptămâni în cadrul unei acțiuni ce a avut loc la  Liceul Teoretic „Mihai Eminescu” din Călăraşi a avut loc prezentarea proiectului „Anotimpurile poeziei”. Prin acest proiect se dorește aducerea poeziei mai aproape de sufletele liceenilor pentru ca ei să-şi poată descoperi anumite calităţi personale. Grupul țintă căruia se adresează proiectul este reprezentat de elevii din ciclul liceal și, prin derularea activităților se urmărește ca aceștia să participe la activităţi menite să le îmbunătăţească performanţa şcolară şi socială, depăşindu-şi dificultăţile de comunicare şi adaptare.

Alături de elevii implicați în activități, la prezentarea proiectului au participat prof. Nicoleta Belu – director adjunct al instituției de învățământ, profesoarele Maria Deculescu şi Magdalena Ştefan, precum și Mirela Balcangiu – bibliotecar și secretara Mihaela Ionescu.

„Succesul acestui demers şcolar depinde în mare măsură de utilizarea optimă a potenţialului personal al fiecărei persoane implicate, cadre didactice şi elevi deopotrivă, iar în cazul tinerilor liceeni de dezvoltarea inteligenţei lor speculative, de perfecţionarea lor de comunicare în limba maternă, conducând la înlăturarea barierelor de înţelegere. În ceea ce priveşte cadrele didactice, membrii catedrei de limba şi literatura română vor beneficia de o diversitate a bazei materiale a cabinetului de română prin îmbogăţirea resurselor de materiale de specialitate, disponibile pentru pregătirea suplimentară a elevilor, prin crearea unor materiale didactice diverse, potrivite pentru fiecare dintre operele propuse în cadrul cercului, orientate spre toate stilurile de învăţare. În acelaşi timp, prin participarea la diverse activităţi din cadrul proiectului, dezbateri, concursuri, ateliere, elevii, cadrele didactice implicate sau invitate vor beneficia de un permanent schimb de experienţă. Toate acestea fiind benefice pentru noi toți având în vedere că perfecţionarea e o nevoie continuă, prea puţin satisfăcută în cadrul sistemului actual de învăţământ. Colectivul de profesori din clasele implicate beneficiază de faptul că elevii îşi dezvoltă abilităţile de comunicare şi pe cele analitice astfel încât, indiferent de materie, elevii să obţină cele mai bune rezultate cu putinţă”, a spus în cadrul acțiunii, prof. Maria Deculescu.

De altfel, proiectul îşi propune  o ”radiografiere” atentă a fiecărui individ din care se compune grupul ţintă de elevi, pregătirea lui pentru o abordare personalizată a relaţiei sale cu cartea şi cu şcoala, cu disciplinele din toate ariile curriculare, cu ceilalţi actori implicaţi în actul educaţiei. Necesitatea implementării proiectului ”Anotimpurile poeziei” izvorăşte din maniera în care se desfăşoară procesul educativ în sistemul şcolar actual din România. Decalajul dintre lumea reală în care trăiesc şi se formează elevii noştri şi lumea aparent închisă şi destul de conservatoare a şcolii, precum şi lipsa de comunicare eficientă dintre sistemul de învăţământ şi piaţa muncii a creat adevărate probleme în societatea românească actuală.

„Am considerat dintotdeauna că aşa cum există anotimpuri ale poeziei, există şi vârste ale poeziei. Noi, care suntem de partea cealaltă a catedrei, nu ne dorim decât să vă reamintim lucrurile acelea frumoase care există în voi şi care nu vin deloc în contradicţie cu direcţia în care se dezvoltă lumea astăzi. Sufletul omului nu poate trăi fără aceste culori şi credem cu toţii, cei care ne-am implicat cu toţii în realizarea acestui proiect, că simţul acesta al poeziei, născut în voi, trebuie educat. Ne-am gândit să facem din poezie un fel de aventură frumoasă, să ne apropiem de voi, propunându-vă în fiecare lună, în funcţie de culorile de afară şi de culorile sufletului vostru, câte un poet. Marea provocare a acestui proiect este că nu-şi doreşte să facă o critică literară şi atât, ci să creeze nişte corelaţii disciplinare şi interdisciplinare, care să vă ajute să vă întregiţi sufletul şi să percepeţi poezia şi pe alte dimensiuni. Sperăm să participaţi în număr cât mai mare şi să vă descoperiţi pe voi şi prin acest proiect să descoperiţi în voi strunele nebănuite, melodii noi ale sufletului vostru şi sper din tot sufletul să fim parteneri în acest traseu, care că va duce spre un tărâm mult mai frumos față de lumea de afară”, a ținut să puncteze  prof.  Magdalena Ştefan.

În cadrul proiectului elevii implicați au realizat şi o expoziţie de desen, fiecare transpunând pe hârtie frunzele ruginii ale toamnei aşa cum văzut acest anotimp bogat şi plin de culoare.

Coordonatorii proiectului sunt: directorii instituției de învățământ, profesorii Gheorghe Stoian şi Nicoleta Belu, inspectorul de specialitate în cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean Călăraşi, prof.  Eugenia Ioniţă, şi profesoarele Maria Deculescu, Viorica Marin şi Magdalena Ştefan. Din partea elevilor în echipa proiectului fac parte: Ana-Maria Buzatu (clasa IX-a E), Alina Ela Dan (clasa a IX-a E), Mălina Larisa Burcea (clasa a X-a E), Iulia Maria Călin (clasa X-a E), Ecaterina Dumitraşcu (clasa a XII-a F), precum şi bibliotecara Mirela Balcangiu şi secretara Mihaela Ionescu.

 

 

 

Comentarii

comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

2 × 1 =