Bani europeni „împărţiţi” pe festivalul Dunării!

0
134

Având în vedre faptul că evenimentul a constat într-un festival prin care se urmărea valorificarea şi conservarea tradiţiilor pescăreşti pe malul Dunării, acţiunea la care au participat puţini călărăşeni s-a derulat pe platoul din faţa Consiliului Judeţean Călăraşi. Cei peste 4 miliarde cheltuiţi din fonduri europene pare o sumă foarte mare având în vedere "importanţa" acestui proiect. În cele trei zile nu ştim dacă s-au strâns în mare parte câteva zeci de persoane, majoritatea fiind copii aduşi de organizatori de prin grădiniţe sau şcolile din municipiu. Cele câteva societaţi comerciale prezente pe platou cu produse alimentare n-au avut prea mare căutare şi asta ca urmare a lipsei de inderes vis-avis de acest eveniment. Platourile cu preparate de peşte expuse de comercianţi au fost prea scumpe pentru buzunarul cetăţenilor. 

Peste 1 miliard la o firmă de organizare evenimente

Dacă pentru marea parte a locuitorilor acestui oraş evenimentul nu a fost foarte important nu acelaşi lucru îl putem spune despre cei care au organizat acţiunile desfăşurate în cadrul acestui proiect şi unde se regăsesc sumele cheltuite cu prilejul acestuia. Organizatorilor le-a fost foarte greu cu amplasarea corturilor şi pentru acest lucru au apelat la o firmă specializată în organizare de evenimente, prin achiziţie directă, nr.9730/04.08.2014 la SC HAPPY TURIST TRANSPORT SRL din Bucureşti, ale cărei servicii au fost decontate cu suma de 168.214 lei. Aceasta este suma cea mai mare cheltuită în acest proiect, urmată de cea dedicată serviciilor de realizare şi montare panouri şi indicatoare turistice în sumă de 55.000 lei încredinţată prin achiziţie directă cu SC GIP SRL prin contractul nr. 12912/10.10.2014. O altă sumă destul de mare s-a dus către GLOBAL MANAGEMENT ARTE SRL BUCUREŞTI pentru marketing turistic prin achiziţie directă contract nr.13.022/14.10.2014 cu suma de 35.000 mii lei. 

Peste 300 de milioane de lei vechi pentru o firmă nou înfiinţată

Din lista de achiziţii publicată pe portalul web al acestui proiect, care a costat 16.540 lei, regăsim şi servicii de fotografiere publicitară şi developare în valoare de 30.400 lei, prin achiziţie directă cu SC OQL STUDIO SRL Călăraşi, contract nr.9086/18.072014. Conform datelor Oficiului Registrului Comerţului, această firmă a fost înfiinţată pe 29 mai 2014, cu câteva luni înainte de derulalea proiectului. Chiar dacă a fost angajată o firmă specializată în fotografiere publicitară şi developare, organizatorii au achiziţionat de la SC VEM SRL şi un aparat foto DSLR în valoare de 3.485 lei prin referatul nr.7254/06.06.2014. Tot de la SC VEM SRL au mai fost cumpărate  2 laptop-uri în valoare de 4.310 lei şi licențe sistem operare (2buc), Office (2 buc) şi antivirus (2 buc) în valoare de 1.676 lei, ambele în baza referatului de mai sus. Cu alte cuvinte către SC VEM SRL s-au "scurs" aproximativ 100 demilioane de lei vechi într-o singură zi. Nu ştim care au fost criteriile potrivit cărora organizatorii au ales să facă asemenea achiziţii la sume destul de mari, dat fiind că pe piaţa de profil există produse la aceaşi calitate dar cu preţuri mult mai mici. Dar de ce să dai bani mai puţini, atât timp cât nu sunt din buzunarul tău când poţi să arunci cu bani europeni cum te taie capul şi, poate unele interese? Dacă pe aceste servicii aproape că s-a aruncat cu bani, organizatorii festivalului nu i-a uitat nici pe tinerii şi copii chemaţi să presteze momente artistice, din păcate doar pentru cei câţiva spectatori aflaţi în zonă, aceştia primind obiecte şi dulciuri pe care s-au cheltuit sume derizorii, 43,83 lei/persoană.   

Publicaţii locale de "notorietate"

Deşi la Festivalul Dunării Călărăşene, organizat în cadrul proiectului: "Valorificarea şi conservarea tradiţiilor pescăreşti pe malul Dunării", prin programul Operaţional pentru Pescuit 2007-2013, din lista de achiziţii reiese că sume importante de bani au fost cheltuite pe montare panouri, pe servicii de informare şi publicitate, dar şi indicatoare turistice (?!) se pare că nu au fost chiar aşa de vizibile, aceasta reieşind şi din lipsa de interes cu care a fost tratat evenimentul de către călărăşeni. Potrivit organizatorilor mediatizarea s-a făcut şi prin o parte a presei locale aleasă "în funcţie de aria de acoperire, notorietatea media", aşa cum ne-a explicat Daniel Ştefan, administratorul public al C.J. Călăraşi. Astfel, organizatorii au considerat că din toată presa locală de "notorietate" şi "aria de acoperire" sunt: Antena1 Călărași – 1000 lei ( realizare si difuzare- spot), Radio Voces Campi 450 lei (realizare si difuzare – spot ); Observator (comunicat – 250 lei), Obiectiv (comunicat – 250 lei), în acest fel desconsiderând activitatea celorlalte publicaţii de pe plan local printre care: "Jurnalul de Călăraşi" (cel mai vechi ziar local şi cotidian) sau chiar trustul Arena (radio şi ziar săptămânal).

În opinia celor câţiva călărăşeni care şi-au rupt din timpul liber şi au trecut prin centrul oraşului în perioada festivalului, evenimentul organizat de Consiliul Judeţean, a fost unul "cu dedicaţie" pentru cele câteva societăţi comerciale către care s-au dus sumele cele mai importante de bani. 

Iată mai jos lista de achiziţii a proiectului – obiectul contractului, valoarea şi firmele care au obţinut contracte prin achiziţii publice- Festivalul Dunării Călăraşene: 

Servicii de informare si publicitate – 13.550 lei SC MEDIA PRINT

Achiziție 2 laptop-uri – 4.310 lei – SC VEM SRL

Achiziție licențe sistem operare (2buc), Office (2 buc) si antivirus (2 buc) – 1.676 lei – SC VEM SRL

Achiziție 1 aparat foto DSLR- 3.485 lei – SC VEM SRL

Servicii de fotografiere publicitara si developare – 30.400 lei – SC OQL STUDIO SRL

Servicii de consultanta in management de proiect – 22.980 lei-

SC GRUPUL DE CONSULTANTA PENTRU DEZVOLTARE DCG SRL

Servicii de organizare de evenimente – 168.214 lei – SC HAPPY TURIST TRANSPORT SRL

Servicii de documentare pentru elaborare broșura „Povestea Dunării călărășene” – 14.980 lei – SC BEST LEARN CONSULTING SRL

Servicii de elaborare portal web – 16.540 lei – SC AMOS POLISERVICE

Servicii de audit financiar – 3.099 lei – CABINET POTARNICHE

Servicii de marketing turistic – 35.000 lei – GLOBAL MANAGEMENT ARTE SRL BUCURESTI

Servicii de realizare si montare panouri si indicatoare turistice – 55.000 lei – SC GIP SRL

Servicii de editare si tipărire album si broșura – În curs de achiziție

Birotica si papetărie – 4.000 lei – SC ARIENTA SRL

Comentarii

comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

1 × 5 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.