Campania naţională „Prea rebel sa fii condus!”la final

0
38

În cadrul campaniei s-au organizat întâlniri cu elevii din instituţiile de învăţământ gimnazial şi liceal din municipiul Călăraşi la orele opţionale sau la Balurile Bobocilor, precum şi cu părinţii acestora în cadrul lectoratelor cu părinţii. Beneficiarii au vizionat spotul campaniei, au primit informaţii cu privire la efectele nocive ale consumului de SNPP (substanţe noi cu proprietăţi psihoactive „etnobotanice”), delincvenţa, anturaj periculos, găşti şi infracţionalitatea asociată consumului de astfel de substanţe. Întâlnirile au fost interactive, tinerii solicitând sfaturi pentru a evita consumul, unde se pot adresa pentru o informare adecvată, au fost interesaţi care sunt efectele fizice şi psihice de scurtă sau lungă durată a consumului acestor substanţe, dacă creează dependenţă. Părinţilor şi cadrelor didactice le-au fost prezentate legislaţia în domeniu, rolul şi serviciile oferite de CPECA. În cadrul dezbaterilor a fost accentuat rolul important al familiei în prevenirea consumului acestor substanţe prin comunicare, stabilirea de norme, supravegherea comportamentului copilului, întărirea legăturilor familiale şi clarificarea atitudinii familiei faţă de consumul de tutun, alcool si droguri. Specialiştii CPECA au promovat voluntariatul, activităţile artistice şi sportive ca modalităţi sănătoase de petrecere a timpului liber, alternative la consumul experimental de droguri.

În perioada de implementare a campaniei au fost derulate 54 de activităţi, la care au participat un număr de 1408 de beneficiari, fiind distribuite un număr de aprox. 1400 de materiale informative (afişe şi fly-ere ANA şi pliante CPECA). Spotul campaniei şi fragmente din filmul documentar „ Drogurile – Viaţă pe contrasens” au fost utilizate în 48 de activităţi de prevenire a consumului de droguri. La nivel local, campania a fost mediatizată prin intermediul a 35 de apariţii, din care 23 în presa scrisă, 10 la radio şi 2 la tv. 

Campania naţională „Prea rebel sa fii condus!” cu o componentă media, a avut ca scop conştientizarea, în principal a  populaţiei la risc, cu vârsta cuprinsă între 15-24 ani şi, în subsidiar, a populaţiei generale, în legătură cu riscurile consumului de droguri, precum şi informarea şi sensibilizarea acestei populaţiei la risc referitor la serviciile comunitare de asistenţă integrată.

 

 

Comentarii

comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

15 + two =